Friday, June 3, 2011

Kotak Mainan Yang Tiada Mainan

Aku & my by by bukanlah suka sangat belikan mainan untuk Aisy setelah dia tidak menunjukkan minat yang sangat sangat kepada toys yang ada di pasaran.

Bila dibeli toys, hanya teruja bila mula-mula beli je, lepas tu toys tu dijadikan bahan lemparan ke merata-rata tempat. Sungguh sakit hati bila kita beli bukan dengan harga bawah RM50.00 tapi jadi mangsa buangan je.

Lepas Aisy berusia 9 bulan, no more toys untuk Aisy. Every month, my by by ni suka spend duit beli kan dia patung je. Kat rumah tu dah macam-macam binatang ada. Semuanya besar dari Aisy dan memang jadi kesayangan dia. Sangat penyayang kepada semua patung-patungnya. Aisy suka sangat gomol dan ada sesetengahnya sudah tidak cantik macam baru beli.Sudah comot macam Aisy jugak.

Tapi sejak akhir-akhir ni, Aisy suka selongkar storage box toys dia. Memang tak banyak la yang ada tapi suka pulak tengok dia sekarang ni dah mula menghargai toys yang aku beli dulu. Semuanya dia nak cuba buat. Mungkin sebab dia dah pandai sikit, tu yang nak main je.

Bila setiap kali dia selongkar, kasihan sungguh anak mama ni. Tak banyak mainan nak main. Tambah lak ada separuh tu aku bawa balik kampung coz takut kat rumah mak dia bosan tak de toys nak main.

Sekarang ni rasa nak beli toys banyak-banyak untuk dia main. Kalau boleh semua toys yang ada kat Jusco tu aku nak beli nak letak dalam storage box dia. Ada sape-sape yang nak sedekahkan untuk Aisy jugak sangat-sangat dialukan.

Bukan saje toys, sekarang ni tengah usha trike untuk dia. Sangat suka pada satu trike ni tapi takde jual la kat Malaysia. Kat Amazon pun dah survey tapi tak berkenan lak. Any suggestion untuk dapatkan smart trike please tinggalkan comment anda. Please..please..please....

No comments:

Post a Comment