Tuesday, December 11, 2012

Maninjau Chalet, Janda Baik

Sabtu lepas berkesempatan untuk mengikuti family day company adik aku ke Janda Baik, Pahang.

Nama je orang Pahang, tiap-tiap minggu balik Raub tapi aku tak pernah jejak kaki ke Janda Baik. Sebab teruja untuk ke sana, buat muka tak malu je ikut adik.

Bukan tak pernah melalui jalan lama dari Bentong ke KL tapi tidak berkesempatan untuk masuk ke dalam Kg,. Janda Baik tu.

Apa yang aku imagine sebelum sampai ke sana?
1. Sangat sejuk coz kawasan tu kan berhampiran dengan Bukit Tinggi & Genting Sempah
2. Air sungai yang sangat cantik untuk berkelah

Bila sampai kat sana, dua perkara tu tak ada pun kat sana. Suasana lebih kurang macam kampung aku (rumah mak aku). Best lagi rumah mak aku kot coz banyak pokok buah-buahan yang boleh dipetik & dimakan.


Maninjau Chalet

Sejuk tak ada. Macam kampung aku je. Air sungai yang macam Pulau Chekas , Ulu Dong pun tak de. Ada air sungai yang biasa. Boleh lah nak mandi tapi kena pakai selipar. Batu banyak sangat and kalau macam anak aku nak mandi terpaksa lah mandi kat tepi-tepi je coz kat situ je ada pasir. Yang best, air dia boleh tahan sejuk, kalau lama-lama berendam pun boleh menggigil sejuk.


Boleh la nak mandi-manda

Sepanjang hari kami di sana. Company adik aku dengan aktiviti family day diorang lah. Ada barbeque and games. Adik berjaya gak bawa balik satu hamper. Waktu nak prepare barbeque tu pun ada gak tolong sikit-sikit diorang. Selebihnya aku lepak dalam bilik je. Sebelum & selepas mandi sungai.


Tempat barbeque dan pintu tu bilik tau

Ada la sikit-sikit macam kawasan air terjun

Kalau sape-sape nak rasa jauh nyamannya udara semulajadi, aku suggest la korang pergi sana. Banyak chalet-chalet atau homestay yang boleh korang sewa.

Untuk rating tempat percutian kali ni aku bagi 3 bintang dari 5 bintang.

No comments:

Post a Comment