Friday, August 14, 2015

I'm Back....

Assalamualaikum....

Wah..lamanya tak update blog....

Dari start minggu kedua puasa sampai la hari ni dah 29 Syawal...

Sebelum terlupa dan terlambat nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua readers. Taqabbalallahu minna wa minkum. I mintak maap la ye kalau blog ni terlalu menyakitkan hati ye. Mana tahu I tersindir-sindir lak...husband I selalu sentap dengan I uolss..I ni dia kata mulut tak ada insurance langsung.

Cerita raya tak menarik sebab raya macam biasa. Tak ada yang istimewa. Gambar raya pun tak ada tahun ni walaupun tempah baju satu family sedondon je color purple.

Raya ketiga I dah balik KL dengan bersiar-siar sekitar KL di malam hari dan esoknya dah start bekerja. Cuti tak ada sebab terpaksa gilir-gilir dengan husband jaga anak kat rumah. Taska tutup seminggu lebih kau...

Raya ke tujuh dah start marathon puasa ganti dan sunat langsung sebulan Syawal jugalah aku berpuasa hari kerja. Jimat weh..bila waktu lunch aku tidur je..tak de la aku merayau sambil membeli macam-macam..balik buka puasa Rizal pulak dah siap beli macam tau je tekak kita nak makan apa..TQ laling...

Aku update blog waktu office hour je..sebab aku tak ada kerja sangat sebelum ni...tapi sebab aku cuti awal sebelum raya (taska tutup jugak), lepas raya aku masuk office aku siapkan kerja-kerja office yang penting-penting je sebelum bercuti jaga anak kat rumah.

Balik semula kat office dah marathon nak mengejar pembayaran GST dengan document untuk July semua tak complete. Dalam cuti kat rumah pun sibuk aku bekerja dengan tax agent aku takut ada yang mana yang tertinggal kan. Alhamdulillah..settle bab GST tapi bab audit company lak yang tak settle lagi...tu yang settle kan semua doc untuk audit. Semalam baru settle..hari ni pun ada sisa-sisa kerja yang boleh layan sambil update blog.

Kepada readers yang nak tahu tentang fee Genius Aulad untuk tahun 2016, aku dah ada. Nanti aku blog kan berapa ye fee untuk tahun depan. Yang penting, tenangkan diri anda sebab semua kos adalah meningkat sepertimana jatuhnya RM berbanding US. Supaya anda tak jatuh macam matawang negara kita, aku update lepas Syawal supaya mood syawal ni kita baik-baik je.

Banyak benda nak cerita ni...nanti aku cerita satu-satu..jangan marah pulak ye nanti kita punya update sampai dua tiga entry satu hari lepas ni...

Esok last Syawal..apa plan? Aku kat rumah KL je esok..Rizal kerja..kalau nak datang rumah sila inform aku ye..makanan bawa sendiri ye..hahaha..gurau je...tapi rumah aku tiap-tiap hari ada sate sebab kami husband and wife buat sate sendiri simpan dalam fridge. Anak-anak asyik nak makan sate hari-hari...orang jual sate lak asyik tak buka kedai...kita buat je la sendiri. Hari-hari boleh makan

Nak belanja gambar seketul pun tak de gambar menarik....Jumpa lagi di next entry..bye...
 

No comments:

Post a Comment