Saturday, January 16, 2016

Alat Bantu Mengajar

Kalau zaman aku dulu panggil ABM la kot..maklum la..aku ni bukanlah cikgu sekolah. Sekarang aku tak tahu la cikgu-cikgu panggil apa dengan ABM ni.

Baru sekolah masuk minggu kedua dan masih lagi dalam minggu orientasi, tapi Aisy dah menangis-nangis bila nak pergi sekolah. Dia buat hal lagi...huhuhu...

Dia kata dia tak pandai tulis dan teacher dia marah. Aku pun nekad jumpa teacher dia kenapa la Aisy sampai menangis-menangis ni.

Mak bayar yuran mahal-mahal tak mau sekolah pulak. Dah la bayar setahun kot...huhuhu

Teacher dia kata diorang tak start belajar lagi. Cuma buat revision yang lepas-lepas je. So dia panggil Aisy dan tanya apa tugas Malaikat Jibril. Dia tak boleh jawab, dah bagi kelu pun tak tahu jugak. Yang dia tahu cuma menangis.

Ok..fine..nampak di sini anak I memang lemah bab agama macam mama dia jugak. I ni kureng sikit bab-bab agama ni. Tanyalah tentang nama2 malaikat ke..nama nabi ke..mukjizat nabi ke..sepatah haram aku tak ingat. Yang glamour aku tau la...

So, nampak di situ aku perlu melakukan tindakan plan kecemasan. Jangan sampai anak lemas bersama emaknya. Hehehe..

Aku perlu sediakan satu ABM yang boleh diorang minat nak baca dan hafal serta ingt. Any idea? Comment la..

No comments:

Post a Comment